در بعضی از بازارها کیفیت یک محصول خاص تنها برای جلب مصرف کنندگان کافی نیست، درک آنچه مصرف کنندگان خواستار آن هستند، ممکن است یکی از بزرگترین چالش هائی باشد که بازاریابان در ورود به یک بازار با آن مواجه هستند. نگرش مصرف کننده از یک محصول تمایل مجدد آنها را به خرید تحت تأثیر قرار میدهد. شرکتها امیدوارند که مصرف کنندگان محصولات آنها را موقع تصمیم گیری خرید مورد توجه قرار دهند، بنابراین شرکتها با چالش جلب توجه مصرف کننده مواجه میباشند تا نگرش و تمایل به خرید آنها را نسبت به محصول و در نهایت متقاعد کردن آنها به خرید تحت تأثیر قرار دهند.
در این راستا ترفیعات فروش میتواند با توجه به مدل تصمیم گیری یک خریدار، از مرحله تصمیم خرید تا وفاداری به یک برند بر شناسائی نیازهای مصرف کنندگان به تولید کنندگان یاری رساند.
اریکا نام اولین پوشاک ایرانیست که در زمینه طراحی و تولید پوشاک بانوان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز نموده، و با توجه به کیفیت
استاندارد خود، قادر به رقابت با برندهای مشابه خارجی بوده و دارای عضویت مستمر و فعال در اتحادیه پوشاک تهران می باشد. همچنین در عرصه واردات و صادرات در امور بازرگانی پوشاک بانوان با کشورهای همسایه اعم از ترکیه و عمارات و… فعالیتهای درخشان و چشم گیری داشته است. در این پژوهش تلاش بر این است تا با مطالعات و تحقیقات انجام گرفته، به روشهای اصولی و مورد کاربرد ترفیعات فروش جهت ارتقای فروش محصولات پوشاک دست یابیم. این پژوهش با توجه به ۲ مدل p4 آمیخته بازاریابی (نمودار1-1)واستراتژیهای آمیخته بازاریابی (نمودار1-2) به بررسی پژوهش میپردازد.(کاتلر، 1989)
۳-۱ اهمیت مسئله
یافتههای این پژوهش هم برای مدیران بازاریابی و هم برای مدیران تولید (عرضه کنندگان) مفید خواهدبود. تولیدکنندگان میتوانند با شناخت عوامل مؤثر بر تمایل به خرید از طریق تطابق ترفیعات فروش مناسب با نیازها و خواستههای مصرف کنندگان، فروش این نوع محصولات را افزایش داده و سهم بازار داخلی خود را بالا ببرند.
همچنین بازاریابان جهت ایجاد و توسعه استراتژیهای بازاریابی در ارتباط با محصول مورد نظر می توانند از دستاوردهای این پژوهش استفاده نمایند.
-Gain Market Share
– Maintain Market Share
-Simon Broodbent
– Katler
فرم در حال بارگذاری ...